AdBlue®
W ostatnich latach można zauważyć, że dokłada się większych starań dotyczących ochrony środowiska. W wyniku tego w niektórych krajach europejskich wprowadzono ograniczenia dla właścicieli samochodów z silnikami diesla. Według Euro 5 i Euro 6, czyli europejskich norm regulujących wymagania dotyczące emisji spalin samochodów, konieczne jest stosowanie dodatkowych systemów zmniejszających emitowane zanieczyszczenia.
Takim systemem jest SCR i stosowanie płynu AdBlue®, który nie jest dodatkiem do paliwa, tylko specjalnym środkiem do katalizatorów, mającym na celu ograniczenie emisji tlenku azotu – NOx. W wyniku zastosowanie technologii selektywnej redukcji katalitycznej pojazdy z silnikiem wysokoprężnym mogą uzyskać homologację i legalnie poruszać się po drogach Unii Europejskiej.
AdBlue® – bezpieczeństwo i troska o środowisko
Producentem AdBlue® jest grupa Azoty, która dokłada wszelkich starań podczas produkcji, a także dystrybucji płynu mającego postać roztworu mocznika – 32,5 % i demineralizowanej wody 67,5 %. Transport i przechowywanie tej substancji odbywa się w sposób bezpieczny i sprawdzony. Do tego celu wykorzystuje się zbiornik dwupłaszczowe, których producentem jest Kingspan będący światowym dostawcą technologii izolacyjnych I rozwiązań w zakresie bezpiecznego magazynowania.
Jak działa AdBlue® i jakie niesie ze sobą korzyści?
Tak jak zostało wspomniane wcześniej AdBlue® nie jest dodatkiem do paliwa. Płyn ten pod wpływem ciśnienia trafia do katalizatora SCR umieszczonego za filtrem cząstek stałych. W wyniku rozpylenia katalizatorze roztworu mocznika następuje wymieszanie go ze spalinami, co w efekcie wywołuje reakcję chemiczną redukującą tlenek azotu.
AdBlue® to płyn przynoszący wiele korzyści dla zdrowia ludzi, jak i w środowiska, gdyż substancje, które wydobywają się z rury wydechowej pojazdu są neutralizowane. W wyniku tego do powietrza przedostaje się jedynie szkodliwa para wodna i lotny azot. W przypadku samochodów, w których został zamontowany zbiornik na ten płyn zauważalne jest zmniejszenie zużycia paliwa, a także rzadsze występowanie awarii.